Kuidas kasutajaandmed aitavad luua paremaid tooteid

Kuidas kasutajaandmed aitavad luua paremaid tooteid

Paljud tooted ja teenused ei täida oma potentsiaali mitte seetõttu, et kasutajad neid ei vajaks, vaid seetõttu, et kasutajakogemus pole piisavalt sujuv või kaasahaarav. Just kasutajate käitumise analüüsimine aitab mõista, kus toode töötab hästi – ja kus vajab täiustamist.

Üks näide kasutajakesksest lähenemisest on koostööprojekt Korrutusmängu loojatega, kus STACC analüüsis kasutajaandmeid, et anda arendusmeeskonnale sisend, mille põhjal mängu edasi arendada. See projekt näitab, et ka tagasihoidliku andmemahu põhjal on võimalik märgata mustreid, mis aitavad parandada kasutajakogemust ja suurendada toote väärtust – mitte ainult haridusvaldkonnas, vaid ka mujal.

Korrutusmäng – lõbus viis korrutustabeli õppimiseks

Matemaatika õppimine võib olla lastele keeruline – eriti korrutustabeli tuupimine, mis tihti tundub üksluise ja igavana. Selle probleemi lahendamiseks loodi Korrutusmäng, mis muudab õppimise mänguliseks ja kaasahaaravaks. STACC aitas mängu arendajatel muuta rakendust veelgi tõhusamaks ja õppijasõbralikumaks.

Korrutusmäng on mitmetasandiline õppevahend, mis viib lapsed samm-sammult läbi korrutustabeli õppimise protsessi. Mängu paberversioon on juba edukalt katsetatud enam kui 2000 õppijaga ning nüüd võimaldab mobiilirakendus lastel korrutamist harjutada iseseisvalt.

Mäng koosneb seitsmest tasemest, kus iga etapp aitab kaasa korrutustabeli kiirele omandamisele:

Tase 1: Laps kohtub kümne tegelasega, kes sümboliseerivad numbreid.

Tase 2: Laps kuulab lõbusaid jutukesi, mis loovad seoseid tehteliikmete vahel.

Tase 3: Tegelastega seotud numbrid kinnistatakse veelgi, lisades juurde tähed.

Tase 4: Laps õpib, kuidas tehtekaardil kahes tegelases numbreid näha.

Tase 5: Koodikeele lugemise oskus süveneb.

Tase 6: Laps õpib korrutamise olemust lihtsate tehete abil.

Tase 7: Kõik eelnevad teadmised ühendatakse ja korrutamise oskus kinnistub.

Väljakutse: miks ei jõua lapsed mängu lõpuni?

Rakenduse loojatel tekkis küsimus: miks ei jõua paljud lapsed mängu lõpuni? Et sellele vastust leida, analüüsis STACC kasutajate tegevuslogisid, et tuvastada punktid, kus õppeteekond katkes või kus kasutajad takerdusid.

Kasutati klasterdamise meetodit, mille abil eristati kasutajagrupid sarnase õpikogemuse põhjal. Nende käitumismustrite uurimine võimaldas tuua välja selged takistused:

  • Mõned tasemed osutusid keerukamateks kui teised, põhjustades laste loobumise. Tervelt 30% kasutajatest katkestas mängu juba 2. tasemel.
  • Lapsed, kellel on lugemisraskusi, vajasid rohkem tuge.
  • Edukamad õppijad pöördusid sageli varasemate tasemete juurde tagasi, et oma teadmisi kinnistada. Näiteks tuletati sageli meelde 1. tasemel õpitud seosed.

Tulemuste rakendamine edasiarendustes

Analüüsi tulemused aitavad arendajatel mängu edaspidi täiustada, muutes selle veelgi efektiivsemaks abivahendiks matemaatika õppimisel. Näiteks:

  • Kohandatakse teatud tasemete ülesehitust, et need oleksid sujuvamad ja kaasahaaravamad.
  • Harjutusi plaanitakse ümber teha, et pakkuda tuge lastele, kellel on lugemisega raskusi.
  • Õpiteekonna lõppu jõudnud lapsed harjutasid sageli varasemate tasemete ülesandeid – et lastel teadmised paremini kinnistuks, lisatakse rakendusse isikupärastatud kordusharjutused, mis keskenduvad just neile teemadele, kus laps varem eksis.

Andmetest paremate lahendusteni

Andmeanalüüs on väärtuslik tööriist kõigile, kes soovivad oma tooteid või teenuseid kasutajasõbralikumaks muuta. Haridusvaldkonnas aitab see mõista õppijate vajadusi ja tõsta õpivahendite tõhusust, kuid sama lähenemist saab edukalt rakendada ka muudes valdkondades nagu turunduses või tarkvaraarenduses.

Kasutajate käitumismustrite analüüs annab võimaluse langetada andmepõhiseid otsuseid, mõista, kus toode tegelikult töötab – ja kus mitte –, ning luua paremaid, kasutajakesksemaid lahendusi.

Kui soovid teada, mida sinu toote kasutajad tegelikult kogevad – ja kuidas seda teadmist targalt ära kasutada –, siis võta meiega ühendust. STACC aitab sul muuta andmed selgeks tegevusplaaniks ja selle kaudu luua paremaid kogemusi, mis loovad rohkem väärtust.

KALEV KOPPEL

Võta meiega ühendust

KALEV KOPPEL

Tegevjuht
+3725159966
kalev.koppel@stacc.ee