100% Eesti tarbijatele endile kuuluv Coop Eesti (COOP Estonia) on vanim ja suurim jaekaubanduse valdkonnas ühiselt tegutsev grupp Eestis. Selle nime all toimetab 19 iseseisvat piirkondlikku tarbijate ühistut kokku ligi 330 kaupluse, 6000 töötaja ja 75 000 klientomanikuga. Esimene tarbijate ühistu asutati 1902. aastal Antslas, seejärel Sindis ning järgemööda loodi sarnaseid ühistuid üle Eesti veel igal pool. Selleks, et piirkondlikud tarbijate ühistud omavahel paremini koostööd teha saaksid, asutasid nad 1917. aastal Coop Eesti Keskühistu.
Mida lahendasime? Eesti suurima kliendibaasiga jaekaubandusettevõtte käsutuses on kaks väga olulist ressurssi – kogu grupi (väikepood, Konsum, Maksimarket, COOP pank) klientide kontaktid ning turundus- ja turustuskanalid. Kuidas neid ressursse grupi huvides maksimaalselt ära kasutada ja soovitussüsteemi rakendades klientidele kõige sobivamaid tootesoovitusi reaalajas kasutatavasse kanalisse (e-kiri, pank, skänneerimise pult, e-COOP) kuvada?
Kuidas lahendasime?
Testisime viit erinevat ostukorvide personaliseerimise algoritmi ja valisime neist COOP Eesti soovitusmootorile parimate tulemustega algoritmi. Loodud lahenduse abil saab teostada erinevate seadistustega A/B teste, mis omakorda võimaldab lisaks soovituste täpsusele (põhinevad kolme enim külastatud COOPi kaupluse ostudel) leida testimise abil ka kõige tõhusamad ärireeglid (sealhulgas „soovita seda“, „ära seda soovita“). Lahendus genereerib kliendile tema iganädalaselt kasutatavatesse kanalitesse personaalsed soovitused.
Milline on kasu?
Soovitussüsteemi kasutamine e-maili turunduses võimaldab igale kliendile personaalse uudis- või reklaamkirja saata, mis teda suurema tõenäosusega poodi toob ja edaspidist uudiskirjade avamise tõenäosust suurendab. Ühtlasi kasvab kliendilojaalsus, sest saades infot eelistatud toodete sooduspakkumiste kohta, teeb ta suure tõenäosusega oma järgmised igapäevaostud just COOPis. Ühe kliendi ostusageduse suurendamine tõstab omakorda ka tema käivet. Kokkuvõttes on võimalik reklaamtooteid paremini sihtida ning seeläbi kliendilojaalsust ja ärikasumit suurendada.